top of page
keywords.jpg

Μέθοδος

Τα Keywords είναι μια μέθοδος που ανέπτυξε η Στέλλα Τενεκετζή μετά από προσωπική έρευνα (2015-2024) πάνω στο ενεργητικό και παθητικό λεξιλόγιο.  Η μέθοδος συντελεί σε μια πιο ουσιαστική σχέση με την καθημερινή γλώσσα (λόγος).

 

Μέσα από τη συνειδητή σχέση με τον μη δομημένο λόγο, οι αποδέκτες συνδέονται με το συναισθηματικό αποτύπωμα των λέξεων και όχι (μόνο) με την ερμηνεία τους στο λεξικό.

 

Ο λόγος σωματοποιείται. Η λέξη βγαίνει έξω από τα όρια της κάθε πρότασης, γίνεται ένας αυτεξούσιος κόσμος. Η αυτοέκφραση έχει τα λιγότερα δυνατά εμπόδια. Η γλώσσα εξυπηρετεί την προσωπικότητα. Η προσωπικότητα μπορεί μέσα από την καθημερινή γλώσσα  να αναπτυχθεί.

Οφέλη

Οφέλη

Η εφαρμογή της μεθόδου των Keywords συντελεί στην ενδυνάμωση με απολαυστικό τρόπο ενώ παράλληλα έχει τα παρακάτω οφέλη.

 

  • Καλλιέργεια κοινωνικών δεξιοτήτων

  • Εμπιστοσύνη στην προσωπική αντίληψη-άποψη

  • Ενίσχυση της συναισθηματικής νοημοσύνης

  • Προσδιορισμό προσωπικής ταυτότητας μέσα από τη συλλογική

  • Βαθύτερη σύνδεση με τον εαυτό και το κοινωνικό σύνολο

  • Βιωματική κατανόηση της μη λεκτικής επικοινωνίας

  • Συνειδητή σχέση με τη γλώσσα (λόγος) και την αφήγηση (προφορική και γραπτή)

Ιστορικό μεθόδου 

ιστορικό

Μέσα από το αδημοσίευτο στο σύνολό του, κοινωνικό πείραμα «2016 Πρωτοσέλιδα» αρχίζει η προσωπική έρευνα της Στέλλας Τενεκετζή πάνω στο λεξιλόγιο ως εργαλείο αυτοπροσδιορισμού.

 

Η συνάντηση με τον γνωσιακό επιστήμονα Θέμη Καραμίνη, τότε ήταν senior lecturer στο τμήμα Ψυχολογίας στο Edge Hill University, ήταν καθοριστική. Η έρευνά του εστίαζε στο γεγονός ότι   διαφορετικοί    άνθρωποι    προσλαμβάνουν    την  ίδια   πληροφορία   με   διαφορετικό τρόπο.  Μαζί πραγματοποιούν πιλοτικά μαθήματα στο Ελληνικό Σχολείο του Λονδίνου εστιάζοντας στη συνειδητή χρήση του ενεργητικού λεξιλογίου των δίγλωσσων εφήβων.

Η Στέλλα Τενεκετζή σχεδιάζει το πρώτο εκπαιδευτικό πρόγραμμα αυτοπροσδιορισμού μέσα από το καθημερινό λεξιλόγιο. Το πρόγραμμα εγκρίνεται από το Υπουργείο Παιδείας (2022 - 2023) για όλους τους μαθητές της ομογένειας, την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Σε συνεργασία με την ψυχοθεραπεύτρια Ελπίδα Χατζοπούλου, οργανώνεται το βιωματικό πρόγραμμα Καρέκλα Σκηνοθέτη. Εξερευνήθηκε ο τρόπος που σωματοποιείται ασυνείδητα ο λόγος. H αυτόματη γραφή συνδυάστηκε με τεχνικές Focusing σε ένα πρόγραμμα για ενήλικες, με σκοπό την κινητοποίηση της δημιουργικότητας και εργαλείο το ενεργητικό λεξιλόγιο.

Η (αυτο)έκφραση μέσα από τον συνδυασμό ενεργητικού και παθητικού λεξιλογίου δοκιμάστηκε πρώτη φορά τον Φεβρουάριο του 2024 με την καλλιτεχνική δράση Keywords of Patrida η οποία  πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την spoken word artist Ντέμη Αναγνωστούλη – Jessica.

 

Η τεχνική στην πορεία (Σεπτέμβριος 2024) δοκιμάστηκε από την Στέλλα Τενεκετζή σε ομάδες απεξάρτησης και επιλεγμένα σύνολα μαθητών όπου απέκτησε και τη σημερινή της δομή. Το ποίημα αποδείχτηκε ότι ήταν το ιδανικότερο μέσο. Η προφορικότητα ο ιδανικότερος τρόπος.

 

Η βιωματική εκπαιδευτική δράση Μy Keywords_είμαι οι λέξεις μου που εγκρίθηκε και χρηματοδοτήθηκε από το Υπουργείο Πολιτισμού (Οκτώβριος 2024) ως εργαλείο ανάπτυξης των επικοινωνιακών δεξιοτήτων ολοκληρώνεται και πραγματοποιείται σε συνεργασία με την εκπαιδεύτρια Σωματικού Θεάτρου και Φωνητικής Αλίκη Δουρμάζερ που συμβάλει στην ενίσχυση των λεκτικών μηνυμάτων. Ο λόγος, η κάθε λέξη συγκεκριμένα, γίνεται μια σωματική εμπειρία. Οι συμμετέχοντες αποκτούν μια προσωπική, πιο συνειδητή σχέση με τη γλώσσα.

2015

2020

2022

2023

2024

Υποστηρικτές - Συνεργάτες

86064c46-904e-4e71-be90-c67712eb1a4b.jpg
Στιγμιότυπο οθόνης 2025-01-30 113901.png
fb7a5db7-f536-46a7-9bd1-a085a8a42967.jpg
Στιγμιότυπο οθόνης 2025-01-30 114205.png

About

Contact

Follow

  • Instagram
  • Facebook

6939 401 170

Κρήτης 32

57019

Copyright © 2023 Electrasocial. All rights reserved. / Designed by Lava Design & Creative Agency. 

bottom of page