top of page
ΕΙΜΑΙ-ΟΙ-ΛΕΞΕΙΣ-ΜΟΥ-SITE2.jpg

Η βιωματική δράση MY KEYWORDS _ είμαι οι λέξεις μου σχεδιάστηκε για έφηβους μαθητές και αποτελείται από δυο αυτοτελή στάδια. Με την ολοκλήρωση του κάθε σταδίου, μέσα από μια βιωματική και απολαυστική διαδικασία, οι μαθητές συλλέγουν εργαλεία προς όφελος των επικοινωνιακών τους δεξιοτήτων

Πρώτο στάδιο

Οι μαθητές έρχονται σε επαφή με την μέθοδο των Keywords και γράφουν το δικό τους προφορικό ποίημα (spoken word poetry).

Δεύτερο στάδιο

Διδασκαλίαβασικών αρχώνμη λεκτικής επικοινωνίαςμε σκοπό τη σωματική υποστήριξη του λόγου στην δια ζώσης επικοινωνία.

Αναγκαιότητα

Η τεχνολογία και η τεχνητή νοημοσύνη έχει μπει στην καθημερινότητα δυναμικά. Κάθε επόμενη γενιά την έχει όλο και περισσότερο ενσωματωμένη. Τόσο στην προσωπική ζωή όσο και στην επαγγελματική, η επικοινωνία συμβαίνει σε μεγάλο βαθμό μέσα από την τεχνολογία. Τι γίνεται όμως με το φυσικό μας σώμα; Τι μπορούμε να υποστηρίξουμε στη δια ζώσης επικοινωνία; Το πρόγραμμα δημιουργήθηκε με σκοπό την ενίσχυση της αυτοέκφρασης. Συντελεί στην ενδυνάμωση της κάθε προσωπικότητας έτσι ώστε να μπορεί να προωθήσει τις ιδέες και τα συναισθήματά της κατά τη διάρκεια της συγχρονισμένης επικοινωνίας.

 

Το εκπαιδευτικό αφήγημα έχει μετρήσιμα οφέλη. Οργανικά φέρνει στους συμμετέχοντες σε επαφή με την συναισθηματική τους νοημοσύνη, την αντίληψη του συνόλου, την προσαρμοστικότητα ως τρόπο λειτουργίας και γενικότερα όλες τις μεταβιβάσιμες δεξιότητες (transferable skills). Όχι μόνο επειδή ζητούνται πια από την αγορά εργασίας. Κυρίως γιατί είναι γέφυρα. Για να βιωθεί με ουσιαστικότερο τρόπο η ζωή. Για να βελτιωθεί, μέσα από την ατομική εξέλιξη, η κοινότητα.

Η δράση Keywords of Patrida

αποτελεί μέρος του ευρύτερου project.

Σκοπός, ο προσδιορισμός της προσωπικής ταυτότητας

μέσα από τη συλλογική.

 

Η δράση δημιουργήθηκε από την επικοινωνιολόγο και συγγραφέα

Στέλλα Τενεκετζή μετά από πολυετή έρευνα πάνω στο ενεργητικό και παθητικό λεξιλογίου και την χρήση τους ως εργαλεία αυτοπροσδιορισμού. Πραγματοποιείται με την οικονομική υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού, υλοποιείται σε συνεργασία με την εκπαιδεύτρια σωματικού θεάτρου και φωνητικής Αλίκη Δουρμάζερ και αφορά  μαθητές της Γ’ Γυμνασίου και της Α’ και Β’ Λυκείου.

 

Συνδιοργανωτής του εκπαιδευτικού προγράμματος είναι το Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο. Στους χώρους του η δράση πήρε σάρκα και οστά για τα σχολεία της Θεσσαλονίκης. Μαθητές Γ Γυμνασίου, Α και Β Λυκείου μπορούν να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα δωρεάν.

 

Ο πρώτος κύκλος του προγράμματος πραγματοποιήθηκε με επιτυχία το 2024. Από τον Ιανουάριο του 2025 ξεκίνησε νέος για τα σχολεία της Θεσσαλονίκης.
Τα δημόσια σχολεία που επιθυμούν να
παρακολουθήσουν οι μαθητές τους δωρεάν το πρόγραμμα επικοινωνούν με το Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο.

Το πρόγραμμα

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Σύλληψη – Σχεδιασμός: Στέλλα Τενεκετζή

Διδασκαλία σωματικής-λεκτικής έκφρασης: Αλίκη Δουρμάζερ

Διδασκαλία δημιουργικής γραφής: Στέλλα Τενεκετζή

Μουσική: Στέλιος Ντάρας

Βοηθός συντονισμού ομάδας μαθητών: Μαρία Αδαμούδη

Συντονισμός εκπαιδευτικών: Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο, Βίβιαν Πεταλά

Μια δράση της Electra Social Company

Συνδιοργάνωση: Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο

Με την οικονομική υποστήριξη του Υπουργείο Πολιτισμού

Στιγμιότυπο οθόνης 2024-10-04 104444.jpg
Στιγμιότυπο οθόνης 2024-10-04 104716.jpg
bottom of page